marți, ianuarie 10

PĂRINTELE ARSENIE LA 
RADIO!
  Astăzi am realizat o înregistrare radio cu totul specială despre personalitatea Părintele Arsenie Boca. Mi-a fost oarecum greu. Un subiect  vast, delicat şi imposibil de cuprins în 30 de minute. Ce-ai putea spune despre acest mare duhovnic al României, mai ales atunci când stai cu ochii pe ceas... Un minut, zece, douăzeci, şi gata, emisiunea se sfârşeşte...
Şi apoi, da, mai ales după aceea, mulţumirea şi regretele ce pot să urmeze. Pe de o parte bucuria celor care înţeleg acest demers, ineditul şi forţa sa. Pe de altă parte, imposibilitatea de a spune cât de cât câte ceva mai deosebit despre acest uluitor mesager al cerului duhovnicesc.
   În ultima vreme am primit foarte multe emailuri de la oameni deosebiţi care au vorbit de sfinţenia Părintelui Arsenie.. Marea majoritate entuziaste. Credincioşi pe care nici nu-i cunosc personal mi-au scris gânduri frumoase, mi-au făcut declaraţii de solidaritate, mi-au dat sugestii teribiliste. Minunat! Extraordinar! Şi mai ales mult bun simţ. Totul din dragoste pentru Părintele Arsenie...
   Problema e însă alta. Dacă totul se opreşte aici, la provocarea mea şi la un singur email de solidaritate, ce ne facem? Aşa cum facem mai mereu noi românii. Începem cântând, apoi, ne retragem de o parte, eventual pe facebook, pe forumuri pietiste şi pe coordonate care nu au nici o rezonanţă la Sfântul Sinod. Şi vociferăm "plini de patriotism". Sau, ne vom ascunde după expresii populiste, gen: "Lasă, că nu e musai să fie Părintele Arsenie canonizat acum. El e deja sfânt în cer!", sau "Să nu forţăm nota fraţilor, că se supără părintele!"- cum aud mereu vorbindu-se încredibil de "apropiaţi" şi "ucenici posesivi şi unici" ai părintelui. 
   Să fim însă serioşi! Să nu ne mai ascundem după deget şi să aşteptăm ca cerul să ne oblige să demarăm acţiunile spirituale ale canonizării Părintelui Arsenie. Dacă părintele e sfânt, de ce să mai amânăm ca să luptăm programatic pentru confirmarea acestui adevăr. E sfânt sau nu? Şi dacă este, atunci nu ne rămâne decât să afirmăm acest lucru. Pentru că, pur şi simplu, aşa vrea Bunul Dumnezeu
P.S. Miercuri ora 13.30 la Radio Trinitas puteţi asculta prima emisiune omagială în memoria Părintelui Arsenie Boca.
Părintele Cătălin Dumitrean