vineri, iunie 24

ATELIER DE CREAŢIE ÎN CENACLUL LUMINĂ LINĂ!

PĂRINTELE CĂTĂLIN VA TRIMIS O SCRISOARE PE BLOGUL DE POEZIE...
SUPERB! FRUMOS! MINUNAT!

  LA DOAR 16 ANI MARIA COLŢEA SCRIE POEZIE GENIALĂ!

   Miercuri seara în jurul orei 22 mă trezesc cu un telefon de la Părintele Protopop Gheorghe Colţea. Prietenia noastră, susţinută de fapte concrete, mi-a făcut nu doar fireşti sau necesare astfel de telefoane serale, ci realmente folositoare. Vorbim despre noi, despre zidirea sufletelor noastre, despre ce ar trebui să mai facem bun pentru oameni. De această dată însă Părintele Colţea avea un ton foarte grav. Politicos m-a întrebat ce mai fac, apoi mi-a spus: Părinte drag, Maria, fata mea ţi-a trimis câteva poezii pe email. Te rog să le citeşti, să fi obiectiv şi să-mi spui apoi dacă sunt valoroase!" 
   După ce am bâlbâit câteva cuvinte fireşti de complezenţă, curios am deschis repede internetul şi am dat de emailul Mariei. Am citit pe nerăsuflate. Am recitit. Erau zece poezii superbe, pe care le descopeream uimit. Nu ştiam ce să fac, ce să zic... Primul gând  fost acela de a-l suna pe Părintele Protopop, aşa cum dealtfel promisesem, şi de a-i spune că pentru mine este ceva incredibil aceste poezii. Mi se părea însă că vorbele mele ar fi prea clasice, prea rutinate, poate chiar supuse nesiguranţei. Îl ştiam pe părintele un bun psiholog, un om dinr-o bucată, un reprezentant al adevărului. Dar, tocmai de aceea, mi-am luat inima îndinţi şi am hotârât să fiu sincer. 
          L-am  sunat totuşi şi i-am spus următoarele cuvinte: 
"Părinte Gheorghe, ne leagă o prietenie veche şi neforţată de contextul social în care ne aflăm. Vă cunosc şi mă cunoaşteţi. Nu vreu nici să exagerez, dar nici să vă flatez, însă poeziile Mariei sunt un miracol. Un mic Nichita Stănescu în variantă fragedă, adolescentină şi blândă. Am să le public pe blogul meu, şi chiar în cartea mea de poezie sub semnătura ei, de fapt cartea care va apare miercuri seara la biserică la Sibiu va purta doi autori, voi fi eu şi Maria. Va fi ceva inedit, ca dovadă că nu caut să am vanităţi de editură, să fiu singur pe copertă, voi face un lucru nou, puţin uzitat şi absolut creştin, frăţesc, vom împărţi împreună autoritatea şi semnătura unei cărţi şi eternitatea scrisului. Sunt măgulit,sunt emoţionat, sunt vesel şi sunt în măsura să recunosc că am descoperit un adevărat poet!"
   Convorbirea s-a oprit aici. Părintele Protopop Gheorghe Colţea a fost la rîndul său efectiv emoţionat. Ce mai era de spus! Ştia că nu glumesc, că nu glumesc nicodată cu prietenia şi cu dragostea mea faţă de sfinţia sa. A încuvinţat că va scrie prefaţa cărţii mele(pe care oricum ar fi scris-o din prietenie pebtru mine), şi că va fi miercuri 29 Iunie ora 18 împreună cu Maria la lansarea ei livrească în Biserica Sfântul Ioan Rusul din Sibiu. Iată deci unmoment de bucurie a vieţii mele, în care aniversez o vârstă, o carte şi iată acum însăşi descoperirea unui fiinţe talentate şi plină de inspiraţie divină: Maria Colţea.
  Iar eu chiar acum, pe acest blog, am să vă ofer trei poezii minunate scrise de Maria Colţea!

Mulţumesc Maria! Mulţumesc Bunului Dumnezeu pentru harul pe care-l revarsă asupra noastră! Sunt un poet dornic de a împărtăşi harul creaţiei!      Părintele Cătălin!
"Incerc sa fiu poet - la 16 ani !"
                ~Coltea Maria~
          
GANDUL

E un el in mine,
        Se tot plimba
De aici acolo,
        Si invers.
Parca, ar cauta o usa!
... Ar vrea sa iasa.
Sa iasa??...
Dar nu vreau!
Nu vreau
...Sa-l cunoasca altcineva
E al meu!
        E GANDUL MEU!



MAMA

Exista o persoana, care...
         Ne iubeste,
         Ne zambeste,
         Ne imbraca,
         Ne hraneste,
     Si ne priveste,
Dar inainte de toate,
         NE NASTE!


TRECUT

    Sunt sentimente traite,
Unele sunt uitate,
Altele inca traiesc.
... Te framanta gandul
Ca, intr-o zi, vei ajunge sa...
Nu-ti amintesti prezentul!