marți, decembrie 14

CENACLUL PROVOACĂ...SALA RĂSPUNDE...

CENACLUL PROVOACĂ...SALA RĂSPUNDE...



23.00 Ne-am întors de la Nemşa-Mediaş. A nins tot drumul teribil, dar iarna a părut un cer străvechi,un tablou de candoare ruptă parcă din poemele lui Esenin. Concert memorabil. Parintele Traian la înălţime. Sute de oameni, tineri, vârstnici, adolescenţi, coline fredonate la unison, atmosferă imperială. Nu am crezut, nu ne-am aşteptat la aşa ceva. Sala Căminului arhiplină, inclusiv la balcon nu găseai un loc să arunci un ac.



La început au cântat, în deschidere, copiii din sat. Minunaţi! Colinde blânde ca un zbor de porumbel. Învăţătoarea Rodica Gherman i-a pregătit frumos, de parcă ar aceşti copii ar cânta la însăşi porţile veşniciei. Am fost emoţionaţi. Apoi a urmat concertul desfăşurat în ritm de bucurie. S-au intonat cântece binecunoscute publicului nostru. Lumea a preluat cântecul cu înflăcărare şi am simţit efectiv cum harul lui Hristos este prezent în inima noastră. Momentul de vârf al serii l-a constituit modul absolut spontan în care creştinii au început să cânte din sală, la unison, un colind local de o mare frumuseţe. Am fost vrăjiţi şi duşi pe culmile admiraţiei. Ne-am simţit împliniţi.


Să mai remarcăm că Părintele Cătălin a compus, ad-hoc, o poezie dedicată comunitţii din Nemşa, părintelui paroh şi oamenilor buni din această zonă. Deasemenea, să ne bucurăm de faptul că dragul nostru Părinte Protopop Găban, a fost la prezent la prima întâlnire cu Cenaclul Lumină Lină. Părintele a urcat pe scenă şi ne-a adresat cuvinte calde, însufleţite, promiţându-ne sincer o colaborare rodnică pe viitor. Noi ne bucurăm şi îi mulţumim. Sperăm într-o colaborare prolific şi suntem siguri că ea se va realiza. A fost Nemşa la rând... A fost o seară ce va deosebit. Lumina Lină a aprrins încă o dată inima ortodoxiei noastre...