luni, octombrie 29

CISNĂDIA, CA DE OBICEI LA ÎNĂLŢIME! CONCERT FRUMOS ŞI DUH DE PACE!

CRONICA UNUI CONCERT DE IERI, DE AZI ŞI DE NEUITAT!
PĂRINTELE CĂTĂLIN DUMITREAN
Cisnădie. Concertul tocmai a luat sfârşit. Privesc chipurile oamenilor. Lacrimi, entuziasm, strângeri de mână, bucurie, o stare de spirit de nedescris. Mă uit spre colegii mei. Preocupaţi, îngânduraţi, strâng cabluri, se agită ca după un concert obositor şi măreţ. Unii abia reuşesc să mai mănânce, alţii mai scot câte un cuvânt… Alţii se învoiesc de la masă: „Ştiţi, mai sunt şi alte probleme!” Le dau voie să plece, gândindu-mă că sunt totuşi oameni, cu nevoi, cu probleme şi cu atâtea alte doruri. Privesc spre preoţii comunităţii. Din trei, care au fost la concert, doi s-au retras mai înainte de final. Aş fi vrut desigur, ca să rămână cu toţii …

Mă uit din nou spre oameni. Vreau să depăşesc momentul puţin dificil. Aş vrea să le spun colegilor.  Voi vedeţi? Oare putem să simţim oboseala, sau să fim împiedicaţi de amănunte, de rutină? Iată o biserică întreagă a „ars” în cântece patriotice şi pline de duh. Oamenii păreau „rupţi” dintr-un film de acum 4 ani. Aveau ochii curaţi, entuziasm, liberi de constrângeri, clari şi însufleţiţi. Cenaclul îi readusese la starea de spirit potrivită românului. 
Ies de la masă  în curte. Îi caut pe ceilalţi colegi ai mei. Ca un păstor care-şi strigă turma. Vreau să-i reţin totuşi la masă. Să le spun că eu cred că a fost chiar un concert frumos. Unii însă au plecat deja. Îmi tremură mâna pe telefon.
Lumea contiunuă să vină la Icoana. Maica Domnului e şi Maica lor. Şi-a dorit mult ca să vină cât mai mulţi copii ca să îi aducă astăzi închinare. Da. Maica Domnului trăieşte un moment de recunoştinţă. E „în sfârşit” adorată de mulţi, foarte mulţi oameni de bine. Ea, care este Maica tuturor…

Frigul îmi pătrunde în oase. Îmi dau seama că a fost un mare concert şi că „vrăşmaşul” a mai suferit o înfrângere. Dar oare de ce simt o apăsare? De ce nu reuşesc să mă bucur deplin? Poate că, de „vină” e numai oboseala. Mai intru o dată „la masă” lângă prietenii mei. Par indecis, nesigur şi am gesturi interpretabile. Îmi place să îi privesc cu drag pe toţi cei ce au rămas, dar îmi este ruşine să le spun asta „în faţă”. Stau în picioare şi îi privesc. Tac, gândesc, simt bucurie şi apoi plec… Maica Domnului a rămas în biserică ca să-şi îmbrăţişeze copiii. Buni, calzi, reci, drepţi, risipitori… 
La Cisnădie încă se mai aud ecourile cântecului „Doamne, ocroteşte-i pe români”.un tricolor nevăzut flutură fericit peste câteva inimi curate. Un tânăr mă opreşte şi îmi spune: „Am văzut maşini pe stradă, am intrat în biserică şi am rămas uimit. Mai ales la cântecele patriotice. Acum nu îmi mai este ruşine că sunt român!” Un înger plânge şi un altul rîde. Care o fi Doamne, cel bun?... 
FOTOREPORTAJ!
CÂNTĂM PENTRU NEAM
ALĂTURI DE CORUL BISERICII
UNITATE ÎN DIVERSITATE
TRĂIASCĂ ROMÂNIA
MULŢUMIM DRAGI PRIETENI DIN CISNĂDIE! A FOST DIN NOU FRUMOS LA VOI!