luni, septembrie 26

luni seara

NOU! 
PE BLOGUL DE POEZII

Părintele Cătălin continuă seria de "Dialoguri cu sufletul meu" pe blogul de poezie. Împreună, astăzi vom încerca să aflăm "De ce nu plouă" şi să ne motivăm spre mai multă rugăciune şi bun simţ creştinesc.


ŞTIRI... ŞTIRI...ŞTIRI...
PROCESIUNE PENTRU PLOAIE!
ASTĂ SEARĂ LA BISERICA DE PE STRADA DEALULUI...
   La   propunerea noastră de a aduce mai multă rugăciune pentru ploaie, am avut o atitudine spontană şi concretă de a ieşi cu Icoana Maicii Domnului şi cu Sfintele Moaşte făcătoare de minuni la o procesiune în jurul Bisericii Sf. Ioan Iacob Hozevitul.
  Evenimentul, deşi nu a fost anunţat iniţial (hotărârea de a avea loc luându-se doar cu două ore înainte), a avut parte de o prezenţă frumoasă a credincioşilor noştri. Ceva "nevăzut" şi "divin" i-a atras să vină pe Strada Dealului în număr mare şi să participe la această procesiune spontană. S-a simţit o aleasă evlavie şi un duh de pace binecuvântat.
Împreună cu credincioşii noştri am înconjurat de trei ori biserica şi am citit îngenuncheaţi rugăciunile speciale din Molitfelnic pentru ploaie şi pentru îndurarea milei dumnezeieşti. Ne pare rău de cei ce au lipsit. Să nu dramatizăm, însă. Mai este timp să postim şi să ne rugăm pentru ploaie...
Miercuri, la ora 18, după slujba Sfântului Maslu de la Biserica T.B.C., vom repeta această procesiune. 

                            Vineri, Ora 18 
                     Cenaclul Lumină Lină
                             la Sibiu!
   Cu ocazia marii sărbători  
Acoperământului Maicii Domnului, la ora 19 Cenaclul Lumină Lină va susţine un program de cântece şi poezie, închinat Preasfintei Născătoare de Dumnezeu în Biserica Spitalului T.B.C.
   La ora 18 va avea loc Vecernia, iar după terminarea concertului se va citi Acatistul Sfântului Acoperământ al Maicii Domnului. Vă aşteptăm!


                             




      Cugetare de luni seara
În seara aceasta creştinii s-au rugat la Icoana Maicii Domnului aflată în Biserica Sfântului Ioan Iacob de pe Str. Dealului.
După ce am rostit împreună Paraclisul şi Acatistul Maicii Domnului, preoţii s-au rugat din adâncul sufletului ca Bunul Dumnezeu să fie îndurător şi să ne trimită ploaie pe pământ.  Rugăciunile lor au răsunat pâna la cer, Măicuţa se va ruga şi ea pentru noi, rămâne ca Bunul Dumnezeu, după mare mila Sa şi după voia Sa cea Sfântă, să ne ajute!
Este deosebit, iubiţi creştini, cu ce stare a sufletului pleci din Casa Domului, de la rugăciune, de fiecare dată, eşti cuprins de linişte şi pace, simţi că ai puterea să zâmbeşti mai mult celor din jurul tău, simţi că îi înţelegi pe toţi aşa cum sunt ei şi îi iubeşti pe toţi fără să-i judeci, simţi ocrotirea Lui Dumnezeu, a Maicii Domnului şi a Sfinţilor care se roagă pentru noi.
Îmi pun o întrebare: de ce merg eu la Biserică, de ce mergem noi la Biserică, pentru că nimeni nu ne duce cu forţa, nimeni nu ne-a promis nimic, nimeni nu ne dă bani sau case pentru a merge? V-aţi pus vreodată această întrebare? Eu tocmai mă întreb acest lucru si răspunsul este în sufletul meu, în inima mea, în lacrimile mele, în liniştea sufletului meu: IUBIREA LUI DUMNEZEU, IUBIREA MĂICUŢEI mă cheamă mereu. În Biserică la rugăciune mi-am găsit adevarata bucurie, pace şi linişte sufletească, acolo am întâlnit oameni care mi-au zâmbit şi m-au primit cu iubirea lor caldă, am intâlnit preoţi deosebiţi prin smerenia lor, prin modestia lor, prin iubirea, dăruirea, sfaturile şi blândețea cu care ne-au întâmpinat mereu şi cu care slujesc în Biserică. De aceea, iubiţi creştini, acesta este marele adevăr, aşa cum îl vad eu: în Biserica Ortodoxă vine omul DE BUNĂ VOIE, FARĂ NICIUN INTERES, vine pentru că simte prezenţa divină, IUBIREA BLÂNDĂ A LUI DUMNEZEU.
                                                                                                           Claudia Nemeş
     

                                    Să ne gândim mai mult la prezent

         De multe ori avem tendința să ne gândim mai mult la viitor și se întâmplă să  uităm de prezent.Totuși sunt de părere că fiecare clipă trebuie trăită cu binecuvântarea lui Dumnezeu, pentru un viitor mai bun.
         Mă întreb uneori de ce lăsăm timpul să treacă fără să facem fapte bune?
Se spune că timpul trece ... eu cred însă că noi trecem prin timp, cum ar fi să ne întrecem cu noi, cu fuga de noi... Vrem să trăim  și, paradoxal, ne grabim fără să observăm că avem motive să ne oprim măcar “un timp”.
Să ne oprim pentru prieteni, pentru a zâmbi, pentru gesturi frumoase, pentru îmbrățișări, pentru a tremura în răcoarea serii sau pentru a mai simți un timp mângâierea razelor pe obraz... pentru o strângere de mână, pentru vorbe, pentru a ne certa și apoi a ne împăca, pentru a învăța și pentru a transforma un lucru mic în ceva extraordinar...
            Să ne oprim pentru ceea ce ar putea părea firesc...
Dumnezeu există în noi și dorește să se exprime în întreaga Sa frumusețe, putere, lumină și iubire.Depinde de noi să conștientizăm  prezența Lui  și să lucrăm pentru a o face să trăiască zilnic mai intens în sinea noastră.
                                                                                                       
                                                                                                                        Monica Armenciu